Blogi

2021. aasta märtsikuu oli KOIT Tantsukoolis tervisekuu!

Tantsukooli tervisekuu raames kirjutasime artikleid erinevatel teemadel (nt tervislikust toitumisest, tantsust kui elustiilist, eesmärkidest jne) ning kutsusime noortega rääkima erinevaid oma-ala spetsialiste. Noortele jagasid inspiratsiooni Kärt Anton, Diina Tamm, Carolin Ligi, Kadi Reintam. 

 

Kärdi jutust jäid kõige rohkem kõlama mõtteterad hirmu ületusest, uute kogemuste saamisest, kadeduse ümbersuunamisest, iseenda vabaks tantsimisest ja pingutamisest.

Kärt rõhutas, et võtaksime alati vastu kõik pakkumised, mis aitavad uusi kogemusi saada ning ka hirme ületada. Olgu selleks lavahirm, kartus suhtlemise ees või mõte, et “Mina küll hakkama ei saa.” “Mitte keegi ei saa Sinu eest midagi ära teha!” Sinu kogemused tulevad Sinu julgusest öelda “Jaa!” Lisaks soovitas närvi rahustamiseks Kärt sügavat ja rahulikku hingamist, mis aitab keha rahustada ja tuletas meelde, et ka kõige tuntumad inimesed on pabinas enne lavale astumist või enda ületamist.

Hea nipina enda vabaks laskmiseks soovitas Kärt toa uks kinni panna, muusika käima panna ja peegli ees kasvõi kammiga lihtsalt tantsida ja laulda.”

 

“Diina rääkis oma kogemustest kõrgele pürgimisel, soovitas end alati mitmekülgselt arendada ja jagas nippe, kuidas pidev enesearendamine mahutada ka päevakavasse.

Jutust jäi kõlama mõttetera - tee kõike nii, et oleksid ise endaga rahul. Kuidagi ei tule kasuks enda võrdlemine teistega ning Diina soovitas selle asemel mõelda: “Kuidas saada veelgi paremale tasemele?” Nii ületad end kõige rohkem ja suudad saavutada parima versiooni endast. 

Diina ütles, et tema “edu saladus” on igapäevane harjutamine. Ilma harjutamiseta jääb areng seisma või hakkab suisa langema. Seda ei soovi aga ükski tantsija. Diina soovitas püstitada harjutamistele eesmärk, nii on lihtsam end motiveerida. Ühelgi harjutamisel pole aga reaalset tulemust, kui see pole järjepidev ning järjepidevus kaob ebareaalsete ajakulude puhul. Seega on kõige parem planeerida oma päeva tehtavad ülesanded - ärka 15 minutit varem, et venitada või samme õppida. 15 minutit Sinu päevast ei võta suurt pingutust, kuid aitab igati kaasa Sinu arengule.”

 

“Carolin innustas väga enda keha kuulama, seda armastama ja käituma kehaga nii, et see oleks hoitud.

Õpilased said vastuse küsimustele nagu “Kuidas oma keha kuulamine täpsemalt käib?”, “Kuidas õhtul kiiremini magama jääda?” ja “Mida ma peaksin tegema, et saavutada rahulolu iseendaga?”

Keha vajab enda üleval hoidmiseks kvaliteetset toitu, puhkust, venitamist ja liikumist. Toit on Sinu kehale vajalik energia saamiseks ning puhkus aitab Sinu kehal maandada stressi, taastab Sinu keha igapäevastest tegemistest ning annab ka aega oma vaimse tervise eest hoolitsemiseks.

Armasta oma keha ja kuula, mida tal Sulle öelda on. Ainult meie ise teame, mis on meie kehale parim, kuid esmalt peame mõistma, mida keha soovib.”

 

“Kadi keskendus näiteks söömise vajadusele, emotsioonidest tulenevale tarbimisele, toidu koostisosadele ja suhkru liigsele tarbimisele. Lisaks oli Kadi koostanud informatiivse viktoriini sellest, kui palju lisatuid suhkruid mingites toodetes on.

Kas Sina tead, kui palju on normaalne lubatud kogus suhkrut ühe inimese kohta päevas? Millega hommikust putru magusamaks teha (moosikuhja asemel)? Kas kõige vähem suhkrut on mahlas, nektaris või mahlajoogis?

Tantsija heal vormil on 4 komponenti - päris toidu söömine (mitte töödeldud mugavustoit), ei tohiks liialdada lisatud suhkrutega, süüa vähemalt 5 peotäis puu- ja juurvilju ning neljanda komponendi palus Kadi õpilastel ise arvata. Rica teadis õiget vastust ning tänu selle võitis MyFitnessi treeningusse tasuta pääsme.”

 

Kogu märtsikuu vältel õppisid noored mitmekülgselt oma keha kuulama ja mõistma ning meil on hea meel, et saime noortele pakkuda võimalust õppida palju iseenda kohta. 

Aitäh kõigile esinejatele!