Blogi

Eesmärgid - nende vajalikkus ja kuidas neid püstitada

Eesmärgid - nende vajalikkus ja kuidas neid püstitada

MÄRTS ON KOIT TANTSUKOOLIS TERVISE KUU!

Selle puhul ilmub märtsikuu vältel KOIT Tantsukooli sotsiaalmeedias postitusi vaimse tervise tugevdamisest, füüsiliste eesmärkide saavutamisest, oma tervise eest hoole kandmisest ja hea tervise vajalikkusest. 

 

Tänane postitus alustab ühest olulisest punktist vaimse tervise edendamisel - EESMÄRGID, nende vajalikkus ja kuidas neid püstitada. 

 

Eesmärke on kahte sorti - on pisemad ja igapäevased (näiteks täna ma liigutan ennast 30 minutit) ja on suuremad ning võimsamad (ma soovin saada sisse enda valitud kooli ja sobivale erialale). Igapäevased pisikesed eesmärgid on need, mis on kergelt tehtavad ja nõuavad pingutust ainult sel ajahetkel. Suured ja võimsad eesmärgid eeldavad aga pidevat enesearengut, igapäevast tegutsemist ja rohkelt tahet. 

Mõlemat sorti eesmärgid on vajalikud, et meil oleks hommikul põhjus voodist püsti tõusta ning ka millelegi keskenduda. Sinu valitud eesmärgid on need, mis Sind edasi suunavad ja tegutsemise rajal hoiavad. Kõlab vägagi klišeena, eks? 

Keegi meist tegelikult ei mõtle lapsena, et mis on minu eesmärgid ja kuhu ma liikuda tahan. Ja ühtäkki avastame me end mingis suunas keerlemas ning mõtlemas sellest, miks teatud asjad juhtunud on. Tegelikult oleme aga lasknud elul end suunata ning nüüd mõistame, et soovime lõpuks ise tegutsema hakata. 

 

“Eesmärgistamine on esimene samm unistuste vormimisel tegelikkuseks.“

― Anthony Robbins

 

“Kuidas aga ma peaksin eesmärke seadma, et need päriselt täidetavad oleksid?” Lihtne. Sul on alustamiseks vaja täpselt kolme asja - paberit, pastakat ja natukene aega keskendumiseks. 

 

  1. Mõtle välja, mis on see, mida sooviksid saavutada - olgu see spagaadioskus või viie aasta pärast õpingud enda väljavalitud koolis. Pane eesmärgid kirja, kuid jäta iga eesmärgi juurde ruumi.
  2. Nüüd mõtle 1-10 skaalal, kui kõvasti Sa oled nõus pingutama, et seda eesmärki täita. Kõik soovid, mis on tugevamad, kui 5, too eraldi välja ning keskendu esialgu neile. 
  3. Mõtle iga eesmärgi puhul välja igapäevased tegevused, mis aitaksid Sul soovitut saavutada. Spagaadioskus - iga päev venitan ja harjutan 15 minutit. Kooli saamiseks viin end kurssi sissepääsemise tingimustega ja kui tunnen, et mingid punktid on minu jaoks nõrgad kohad, siis mõtlen igapäevased/iganädalased tegevused, mis aitaksid mind nõrkade kohtade tugevdamisel (loen iga päev 10 lehekülge raamatut vms).
  4. Pane kirja kõik tegevused, mis Sind eesmärgini aitavad ja määra neile tehtav ja realistlik ajakulu. Spagaadioskuse puhul ei ole tervislik igapäevaselt 2 tundi venitada ning sellise ajamäära puhul kaob kergelt tahe, sest see ei pruugi Sinu päevakavasse mahtuda. 
  5. Sea eesmärgid nähtavale kohale - suurem tõenäosus midagi saavutada on siis, kui eesmärgid on igapäevaselt Sinu mõtetes ning need ei lähe meelest.
  6. Kui eesmärkide saavutamise teel miskit valesti läheb ja soovitud tulemus ei tundu enam reaalne, siis muuda tegevuskava, mitte eesmärki. Eesmärki saavutamine lähtub Sinu tegevustest. 

 

Praegusel ajal, kui tantsukooli õpilased peavad kohanduma tavapärasest erineva õppekorraldusega, on eriti oluline, et ka neil oleks mingi eesmärk. Ilma selleta on lihtne teelt kõrvale kalduda. Täname Koolitantsu ja Kuldse Karika meeskonda, et aitate luua tantsijatele eesmärki!